COOKIES

På hemköp.se använder vi cookies för att individanpassa webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Jag förstår
Hemköp

6 steg till en lyckad salladsbowl

Publicerad
26 maj 2017

Utgå från en bas av grönt, gryn och protein och addera sedan något krämigt, crunchigt och det lilla extra. Inspireras av våra kategorier och sätt samman de råvaror du tycker om!

Grön bas
Bladgrönt t ex ruccola, spenat, mangold, mâchesallad, grönkål, svamp, majs, pumpa, aubergine, broccoli, sockerärtor eller paprika.

Dressing, röror och sås
Avokadodressing, sojadressing, örtolja, vinägrett, hummus eller tahinisås.

Sädesslag, gryn och örter
Rå– och vildris, hirs eller quinoa.

Fräschör och crunch
Avokado, salladslök, färska örter, bär eller frukt, groddar, granatäpple, rårivna grönsaker, fröer eller nötter.

Protein
Sojabönor, linser, tofu, tempeh, ägg, ost, fisk, fågel eller kött.

Boost
Välj ingrediens beroende på vilken typ av sallad du gör, t ex superbär, kimchi, ingefära eller strimlad nori (sjögräs).

Sugen på bowlinspiration? Se nedan för recept!