Coronaviruset - så jobbar vi i butik och e-handel

Coronavirusets spridning påverkar oss alla och för oss på Hemköp är det viktigt att både kunder och medarbetare ska känna sig trygga med att vi gör allt vi kan för att säkra den bästa möjliga butiksupplevelsen.

Med anledning av den uppkomna situationen kan det se lite annorlunda ut hos oss ett tag framöver. Enstaka varor kan tillfälligt saknas och inom e-handeln kan det bli så att du får välja en leveransdag lite längre fram i tiden.

Våra butiker fylls ständigt på med varor och gemensamt inom Hemköp gör vi vårt allra bästa för att säkra att du som kund får hem de varor du vill ha. För att förhindra smittspridning och att du som kund ska känna dig trygg stärker vi upp våra redan omfattande hygienrutiner ytterligare både i butik och på våra lager. I vår hemleverans har vi tagit bort kravet på signatur i chaufförens handdator. Självklart kan du nu, liksom tidigare, välja att få din leverans placerad utanför din dörr.

Tider som dessa prövar vårt samhälle, men det skapar också möjlighet till gemenskap och omsorg. I våra butiker ser vi flera exempel på det när grannar handlar åt varandra och unga hjälper äldre att e-handla för första gången.

Det är viktigt för oss att du som kund ska känna dig trygg när du besöker våra butiker eller får maten levererad hem.

Hälsningar Simone Margulies, vd Hemköp och Tempo