JUST NU PÅGÅR VÅR ÅRLIGA KUNDNÖJDHETSUNDERSÖKNING

1. Vad är en kundnöjdhetsundersökning?

Hemköp genomför årligen en kundnöjdhetsundersökning för att förstå vad våra kunder anser om butikerna. Genom att du som kund besvarar undersökningen som berör allt från butikens sortiment till service får vi på Hemköp en bättre förståelse för hur våra kunder upplever butikerna och hur vi kan bli ännu bättre på att möta era behov och förväntningar.

2. Vem får delta i undersökningen?

Undersökningen skickas ut till ett slumpvist urval av medlemmar i Hemköps kundprogram via en e-postinbjudan. Undersökningen är sluten, vilket innebär att det tyvärr inte är möjligt för alla våra kunder att delta. Om du inte har fått en inbjudan till undersökningen, men ändå vill lämna dina åsikter och tankar kring vårt arbete tar vi självklart gärna emot dessa. Du når oss på kundundersokning@hemkop.se

3. Vilka är Nepa?

Undersökningen genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretaget Nepa. Nepa har en bred kompetens och erfarenhet inom marknadsundersökningar och har varit verksamma sedan 2006. Om du vill veta mer om Nepa och deras verksamhet kan du besöka deras hemsida www.nepa.com

4. Jag är osäker på om det verkligen är Hemköp som har skickat inbjudan.

Hemköps kundundersökning genomförs i samarbete med undersökningsföretaget Nepa och inbjudningar skickas alltid via e-post. Inbjudan kommer från Nepa och i inbjudan står tydligt att undersökningen är ett samarbete mellan Hemköp och Nepa. Ersättningen för att delta i undersökningen är en MiniTriss, inte en tävling om andra produkter, presentkort eller liknande.

5. Har du frågor om undersökningen?

Nedan har vi listat några vanliga frågor och svar om undersökningen. Om du inte hittar svaret på din fråga här ber vi dig att kontakta vår kundsupport på kundundersokning@hemkop.se

6. Problem att delta i undersökningen?

6.1.1. Deltagarknappen fungerar inte

Om du inte kommer till undersökningen när du klickar på ”Svara på frågorna”-knappen i inbjudan kan du kopiera länken som visas i mailet och klistra in den i din webbläsares adressfält. Om du fortfarande inte kommer till undersökningen ber vi dig att försöka följande:

  1. Rensa din webbläsare från cookies, ibland kan de blockera att nya sidor öppnas i din webbläsare
  2. Testa att öppna länken i en annan webbläsare

Om du trots detta inte kommer till undersökningen ber vi dig att kontakta vår kundsupport på kundundersokning@hemkop.se

6.1.2 Deltagarknappen syns inte

Om du inte kan se deltagarknappen i inbjudan ber vi att kopiera länken som visas i mailet och klistra in den i din webbläsares adressfält. Om du fortfarande inte kommer till undersökningen ber vi dig att försöka följande:

  1. Rensa din webbläsare från cookies, ibland kan de blockera att nya sidor öppnas i din webbläsare
  2. Testa att öppna länken i en annan webbläsare

Om du trots detta inte kommer till undersökningen ber vi dig kontakta vår kundsupport på kundundersokning@hemkop.se

6.2. Avböja deltagande i undersökningen

Om du inte vill delta i undersökningen klickar du på avskrivningslänken längst ner i undersökningsinbjudan. Om du redan har svarat på vissa frågor i undersökningen men valt att inte slutföra undersökningen kan du även i detta fall klicka på avskrivningslänken längst ner i undersökningsinbjudan för att undvika att påminnelser om undersökningen skickas till dig.

6.3. Undersökningspåminnelser

Påminnelser om undersökningen skickas enbart ut till deltagare som antingen inte har påbörjat undersökningen eller som har avbrutit den. Om du inte vill delta eller om du har påbörjat undersökningen men valt att inte fortsätta kan du klicka på avskrivningslänken längst ner i undersökningsinbjudan för att undvika att fler påminnelser skickas till dig.

Om du mot förmodan får påminnelser trots att du har genomfört undersökningen ber vi dig att kontakta vår support på kundundersokning@hemkop.se

6.4. Synpunkter på undersökningens utförande

Om du har några synpunkter gällande undersökningens utformning ber vi dig kontakta vår kundsupport på kundundersokning@hemkop.se

6.5. Ersättning för deltagande i kundundersökningen

Som tack för att du tar dig tid att delta i vår kundundersökning får du en MiniTriss-lott som skickas hem via reguljär post till den adress som du angav när du utförde undersökningen. Det kan ta upp till tre veckor från att du slutfört undersökningen tills du får din ersättning. Skulle du efter tre veckor ännu inte ha mottagit din ersättning ber vi dig att kontakta oss på vår kundsupport på kundundersokning@hemkop.se