Succéstart för moderniserade Hemköp Torsplan
Efter en omfattande modernisering med ny inredning och ett helt nytt kundvarv välkomnades
kunderna till nyöppning av Hemköp Torsplan tidigare idag. Kunderna strömmade till butiken och
medarbetarna möttes av glada tillrop.
Tidigare i år inleddes en omfattande modernisering av en av Hemköps största butiker belägen på
Torsplan i Stockholm. Butiken har bland annat fått en helt ny entré, en ny förbutik, ett helt nytt
kundvarv och ny inredning enligt Hemköps senaste koncept.
Butiken har hållit öppet under hela moderniseringen och idag torsdag var det dags för nyinvigning.
När butiken slog upp dörrarna klockan 10:00 strömmade kunderna in i butiken och bjöds där på tårta,
kaffe, smakbjudningar från leverantörer och olika erbjudanden. Butikschefen Linda Gunnarsson är
mycket nöjd över mottagandet från kunderna:
- Vi har fått många positiva kommentarer från kunderna under hela moderniseringsprocessen och
särskilt idag under invigningsdagen. Kunderna har uttryckt att de uppskattar de öppna ytorna,
exponeringen av vårt breda sortiment och butiksmiljön. Det känns jättebra!
Matglädje, inspiration och kundbemötande har varit nyckelord i moderniseringsprocessen. I butiken
har bland annat delidisken, varmmatsbuffén och brödet fått en mer framträdande plats jämfört med
tidigare och butiken har även utrustats med en ny yta för snabbkassorna.
- Det är många som varit inblandade i moderniseringen av Hemköp Torsplan och som har gjort ett
fantastiskt jobb, jag är väldigt nöjd över resultatet. Butiken utstrålar matglädje och visar upp vårt
omfattande sortiment av färskvaror på ett mycket inspirerande sätt, säger Shoan Etemadi, vd
Hemköpskedjan.
Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i
framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt
viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200
butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av
Axfood AB.
För mer information kontakta gärna:
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan, e-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon:
0766 29 26 59
