COOKIES

På hemköp.se använder vi cookies för att individanpassa webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Jag förstår
Hemköp

Kontakta oss

Publicerad
28 nov 2016

Vanliga frågor

Hemköps bonuskundsprogram
  • Digitala bonuscheckar?

    Med digitala bonuscheckar får du dina bonuscheckar direkt i appen och slipper hålla reda på checkarna i pappersform. Du väljer själv om du vill få bonuschecken digitalt direkt i appen under "Mina uppgifter".

    För att du inte ska gå miste om din butiks lokala erbjudanden så kommer vi fortsätta att skicka ut dessa postalt.

  • Hur kan jag få digitala bonuscheckar?

    För att kunna ta emot digitala bonuscheckar behöver du:

    1. Ha en inloggning till "Mina sidor".

    2. Vara bonuskund och ha en e-mejladress registrerad.

    3. Du ska vara huvudkontohavare för medlemskapet.

     4. Du behöver ladda ner Hemköps app. 

    Dubbelkolla så att du har den senaste versionen av appen registrerad. 

  • Vilka fördelar har jag som bonuskund?

    • – Bonus på köp på Hemköp upp till 2%.
    • – 0,5% bonus på alla köp utanför Hemköp om med Hemköp Betalkort VISA.
    • – Attraktiva bonusvaror varje vecka.
    • – Bonuskundsträffar med extra bra erbjudanden.
    • – Inspirerade tips på matlagning via tidningen Hemlagat
    • – Alltid bra förmåner från våra samarbetspartners.
    • – Möjlighet att bidra till SOS Barnbyar.
    • – Enkelt och flexibelt - samla bonus på det sätt du föredrar (kortlöst, bonuskort, eget bankort).
  • Jag vill bli Hemköp bonuskund. Hur blir jag det?

    Du kan ansöka om att bli Hemköp bonuskund direkt här på vår webbplats på sidan  ”Bli Hemköp bonuskund”, via SMS, i Hemköps App eller ansökningsblankett i butik.

  • Hur fungerar bonusen?

    0,5%: Bronsbonus: Handla för 1-999 kr/månad.

    1%: Silverbonus: Handla för 1000-2999 kr/månad.

    2%: Guldbonus: Handla för minst 3000 kr/månad.

  • Hur samlar jag bonus med eget bankkort?

    Säger du ”jag vill koppla mitt bankkort” nästa gång du är i kassan så kommer du samla Bonus, få tillgång till våra Bonuskundsrabatter och kunna betala i ett ochsamma svep.

    Dina kopplade kort ser du på "Mina sidor" under länken "Mina uppgifter"

  • Har Hemköp någon app?

    Ja. Hemköp har en app sedan den 10 oktober 2013. Appen finns att ladda ner helt gratis för IPhone och  Android telefoner. Läs mer om vår app här »

  • Kan jag välja hembutik?

    Nej, din butikstillhörighet, det som vi kallar hembutik sätts automatiskt till den butik där första transaktionen genomförs. Butikstillhörigheten uppdateras sedan månadsvis till den butik där du handlat mest (högst belopp).

  • Vilken åldersgräns gäller för att bli medlem i Hemköps bonuskundsprogram?

    Bonuskund: 18 år som huvudkontohavare och 18 år som medkontohavare.

  • Hur många personer kan vara medlemmar i samma medlemskap?

    Obegränsat antal medkontohavare utöver huvudkontohavaren.

  • När kan jag börja samla bonus?

    Om du har valt att bli Hemköp Bonuskund via hemkop.se, SMS eller i Hemköp App kan du börja samla bonus direkt. Om du ansöker via pappersansökan i butik, riv av talongen med ditt kundnummer som finns i ansökan och visa kassapersonalen varje gång du handlar. När du har fått ett välkomstbrev eller välkomstmejl kan du istället börja samla bonus med din legitimation, ett valfritt bankkort eller ett fysiska bonuskort.

  • Hur loggar jag in på ”Mina sidor” på hemkop.se eller appen?

    Du loggar in med personnummer och lösenord.

    Är det första gången du vill logga in  måste du först skapa en egen inloggning. Se frågan:
    "Hur gör jag för att skapa inloggning på Mina sidor för första gången."

  • Var hittar jag mitt kundnummer?

    I månadsbrevet samt i alla digitala utskick från Hemköp samt på Mina sidor under länken Mina uppgifter på hemkop.se . På Bonuskortet använd det präglade kortnumret. För Hemköp Betalkort VISA finns kundnumret istället tryckt under det präglade kortnumret med vit text. 

    Obs! Kundnummret behövs när du skapar inloggning på Mina sidor på hemkop.se. Det gör du här »

  • Hur gör jag för att skapa inloggning på "Mina sidor" första gången?

    Första gången du loggar in på hemkop.se eller i Hemköps app måste du skapa egen inloggning. Ange personnummer, kundnummer(16-siffror), mobilnummer (frivilligt), e-postadress samt ett eget valfritt lösenord.
    Du skapar din inloggning på sidan "Logga in"  på hemkop.se, tryck på den röda knappen "Skapa inloggning".

    Vill du skapa inloggning fråån Hemköp app klickar du även här på den röda knappen på startskärmen för att "Skapa inloggning"

    Kundnumret finns angivet i Hemköps samtliga digitala- och postala utskick. 

    Har du ett Hemköp Bonuskort kan du även använde det 16-siffriga numret som finns präglat på ditt kort. Har du Hemköp Betalkort VISA finns kundnummet tryckt på kortet under det präglade kortnumret.

  • Vad kan jag se på Mina sidor?

    – Aktuella Bonuserbjudanden

    – Veckans erbjudanden

    – Personlig information såsom namn, adress, e-postadress, eventuella medkontohavare och dina kopplade kort.

    – Transaktionshistorik och aktuell bonusnivå, intjänad och utbetald bonus.

    – Om du har ett Betalkort VISA kan du också se kontoutdrag och information om senaste fakturan.

    – Du kan även skapa och dela inköpslistor.

  • Jag har glömt inloggningsuppgifter till Mina sidor. Hur får jag nya?

    Gå in på "Logga in" och klicka länken "Glömt lösenord". Fyll i ditt personnummer och den e-postadress du angav vid ansökan så skickas ett nytt lösenord till dig via mejl.

  • Kan jag byta lösenord till Mina sidor?

    Javisst! Logga in på Mina sidor och gå sedan in under länken "Mina uppgifter". Fyll i ditt nuvarande lösenord och uppdatera sedan till nytt lösenord och tryck på spara.

    Vid frågor, kontakta Hemköp kundtjänst 0771-55 44 00. Observera att kundtjänst inte kan lämna ut eller byta lösenord åt dig. Har du glömt ditt lösenord gå till sidan "Glömt lösenord" »

  • Hur ger jag bidrag till SOS Barnbyar?

    Du kan skänka 10 öre per 100 kr när du handlar. Hemköp kommer skänka sedan lika mycket!

    Kryssa i alternativet direkt vid ansökan eller logga in på Mina sidor och välj sidan  ”Mina uppgifter” . Här kan du enkelt bocka i om du vill vara  med och bidra (gäller huvudkontohavaren).

  • Var kan jag uppdatera min e-postadress, mobilnummer?

    Logga in på Mina sidor och gå sedan in under länken "Mina uppgifter".

    Frågor, kontakta Hemköp kundtjänst 0771-55 44 00. Observera att kundtjänst inte kan lämna ut eller byta lösenord åt dig.

  • Vi är en familj. Kan vi samla bonus tillsammans?

    Ja, en familj kan ha ett gemensamt bonusmedlemskap, där alla familjemedlemmar över 18 år kan ingå. Ni får därmed en total översikt över familjens transaktioner och en snabbare väg till bonuscheck. Ni kan även skapa gemensamma inköpslistor på hemkop.se.

    Som huvudkontohavare lägger du enkelt till medkontohavare på "Mina sidor" på hemkop.se under länken "Mina uppgifter".

  • Hur lägger jag till en medkontohavare?

    Logga in på Mina sidor och gå sedan in under länken "Mina uppgifter".

    Observera att Medkontohavaren inte kan vara Hemköp Bonuskund sedan tidigare! Om så är fallet  kontakta Hemköp kundtjänst 0771-55 44 00 så hjälper dom er att koppla samman era konton.

  • Kan jag ha flera medlemskap?

    Nej, du kan endast ha ett medlemskap samtidigt.

  • Hur använder ni mina personuppgifter?

    Enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom att bli medlem ger du ditt medgivande till Axfood/Hemköp att lagra information om dina köp.

  • Måste jag ange personnummer för att bli bonuskund?

    Ja, men via kundtjänst kan man i undantagsfall anmäla sig med födelsedatum eller samordningsnummer istället för personnummer.

  • Hur ansöker jag via SMS?

    SMS:a Hemkop[mellanslag]Personnummer[mellanslag]e-postadress till nummer 71120.

    Exempel: Hemkop 195001010000 sven.svensson@epost.se

    Du får då svar inom kort:
    "Välkommen som Bonuskund! Ta del av dina erbjudanden och samla bonus direkt! Visa leg eller anslut bankkort i kassan. Bonusvillkor. https://hemkop.se/Villkor"

    Om texten eller personnumret är fel skickas:
    "Vi kunde inte registrera ditt SMS. Försök igen eller kontakta kundtjänst på 0771-55 44 00"

    Om e-posten har fel format skickas:
    "Du har uppgivit felaktig e-postadress när du ansökte om att bli Hemköp Bonuskund, var god försök igen"

    Om du sedan tidigare redan är Hemköp Bonuskund:
    "Du är redan Hemköp Bonuskund, du vet väl att du kan samla bonus genom att visa leg eller ansluta bankort i kassan. Frågor, kontakta kundtjänst 0771 55 44 00"

     


  • Var hittar jag Hemköp bonuskundsvillkor?

    Titta under menyn "Bonuskund" och klicka på länken : "Ansökan och villkor"

  • Kan vårt företag skaffa Hemköps bonuskort?

    På Hemköp finns även möjlighet för ditt företag att skaffa ett kort. Läs mer på sidan "Företagskort"

  • Hur kontaktar jag Hemköp kundtjänst?

    Via telefon 0771- 55 44 00 eller via det kontaktformulär du hittar på sidan "Kontakta oss"

  • Hur tar jag bort kopplingen till ett bankkort som jag inte vill samla bonus med längre?

    Kontakta Hemköps kundtjänst 0771-55 44 00 så hjälper dom dig med det. Du kan även välja att koppla ett nytt bankkort att samla bonus med, då hjälper de dig i kassan.

    Du kan om du vill ha flera bankkort kopplade samtidigt till medlemskapet utan problem.

  • Var hittar jag information förmåner från era partners?

    Titta under menyn "Bonuskund" och "Partnererbjudanden" här presenterar vi attraktiva erbjudanden från våra samarbetspartners. Håll även utkik i månadsbrevet som du får hem i brevlådan eller på din mejl.

  • Var hittar jag information om aktuella bonusvaror?

    Samtliga bonusvaror ser du under fliken Erbjudanden och när du loggar in på "Mina sidor" eller i Hemköps app. Bonusvarorna skyltas även upp i butiken och finns med i veckan flygblad. Håll utkik efter den gula pratbubblan.

    "Mina sidor" på hemkop.se under länken "Mina erbjudanden"

    I Hemköps app under menyn "Aktuella bonusvaror"

  • Hur avsäger jag mig SMS-utskick?

    Skicka HEMKOP STOP till telefonnummer 71120. En bekräftelse på avanmälan skickas via SMS. Du kan även Logga in på Mina sidor och under sidan Mina uppgifter och avmarkera rutan för SMS under kontaktsätt. Alternativt kontaktas kundtjänst på telefon 0771-55 44 00.

  • Hur avsäger jag mig E-postutskick?

     Logga in på Mina sidor och gå in under sidan Mina uppgifter. Här kan du både uppdatera din e-postadress och avmarkera kontaktsättet "E-post" om du så vill. Det går också att avregistrera sig  direkt i de e-postutskick du får från oss. Alternativt kontaktas kundtjänst på telefon 0771-55 44 00.

  • Jag har skyddad identitet, hur påverkar det mitt medlemskap?

    Du kan ta del av erbjudanden och rabatter men får inga brevutskick från oss - därmed inte heller någon bonuscheck.

  • Hur kopplar jag SEQR till Hemköps bonuskundsprogram?

    SEQR-appen känner av möjligheten att koppla Hemköps Bonuskundsprogram. Där blir du automatiskt tillfrågad och instruerad att "klicka i" en ruta för att koppla ditt Bonusmedlemskap till SEQR-appen.