En delikatessdisk i en Hemköp-butik.

Våra roller

Vi älskar medarbetare som tar initiativ och vill utvecklas. Hos oss finns många karriärmöjligheter och vägar till utveckling. Du kan ta dig an nya ansvarsområden i din befintliga roll, delta i olika projekt eller utbilda andra.

Vad kan du jobba med hos oss?

Hos oss är butiken scenen och varje detalj en chans att göra skillnad. Bakom butiksscenen jobbar vi också på försäljning, marknad, ekonomi, HR, kommunikation, etablering och mycket mer! Du kan jobba medan du studerar, eller tillsvidare och bygga en karriär hos oss.

Vill du satsa på en ledarroll så finns det många möjligheter inom olika områden. Vi har en väl förankrad filosofi kring ledarskapet som syftar till att stödja och driva både din och vår affärsutveckling. Vi satsar på att stödja och utveckla ett effektivt värderingsstyrt ledarskap inom Hemköp och Axfood så att alla medarbetare presterar och trivs hos oss.

Här hittar du några av våra karriärsteg. Vad brinner du för?

  • Butiksmedarbetare: Var ansiktet utåt mot våra kunder och påverka kundens besöksupplevelse. Hjälp våra kunder att hitta rätt, svara på frågor, håll butiken ren, snygg och välfylld. Ni arbetar som lag för att uppnå gemensamma mål och driva försäljning.
  • Teamchef: Stötta och led ditt team inom antingen Kassa-, Färskvaru- eller Kolonialvaruavdelningen. Du ansvarar för beställningar, håller utkik efter försäljningsmöjligheter, jobbar aktivt med att driva försäljning, med mera.
  • Butikschef: Ansvara över en butik, men ha tryggheten av att ingå under ett ägarparaply. Som butikschef leder du arbetet inom hållbar utveckling, lönsamhet och butikens anställda.
  • Handlare: Som Handlare äger du din butik och styr efter egna mål och vilka försäljningsmöjligheter du ser för kunderna i ditt närområde. Detta kan vara i både större och mindre format, skräddarsy det som passar dig bäst! 
  • Regionchef/Handlarkonsulent: Upptäck en central roll i Hemköpskedjan. Led och coacha Butikschefer och Handlare till framgång, fin försäljning och återvändande kunder som ser butiken som en inspirerande förlängning av sitt eget kök.
  • Driftchef: För dig med höghöjdsperspektiv! Bevaka tillväxt och sätt mål för butikerna i kedjan. Tackla alltifrån ekonomiska frågor till marknadsförings-, kvalitets- och personalfrågor, och ta beslut för organisationens nytta.
  • Supportkontoret: Något för dig som brinner för utveckling och specialistfrågor som berör butiksdriften. Specialistområden inkluderar bland annat försäljningsutveckling, etablering, marknadsföring, prissättning, HR-frågor, ekonomi eller kommunikation.